Drodzy Dyrektorzy placówek oświatowych i Nauczyciele, w tym roku szkolnym przygotowaliśmy dla Państwa ofertę edukacyjną wzbogaconą o zajęcia realizujące program z Wiedzy o Regionie.
Podstawowym narzędziem, które proponujemy to wystawa multimedialna „Czas to pieniądz. Historia cywilizacji i ekonomii na przykładzie Rudy Śląskiej”, w prosty i przejrzysty sposób pokazuje mechanizmy, które stworzyły przemysłowe miasta Górnego Śląska.
Na ofertę edukacyjną muzeum składają się warsztaty i lekcje muzealne koncentrujące się na kluczowych kwestiach historycznych i etnograficznych. Podzielona jest na propozycje dla młodszych (przedszkolaki, uczniowie klas 1-4) i starszych uczniów. Pełny przegląd oferty znajdą Państwo na naszej stronie internetowej
Doskonałym sposobem na poznanie naszego miasta są spacery historyczne. Wiodą szlakiem zabytków i przeszłości każdej z rudzkich dzielnic. Za pomocą archiwalnych zdjęć i planów ukazujemy jak zmieniało się miasto, jakie funkcje pełniły istniejące budynki i co w przeciągu lat zostało utracone. Spacery uatrakcyjnione są przez multimedialną aplikacje Rudzka mAPPKa przygotowana przez rudzkie Muzeum.
Nowością w nadchodzącym roku szkolnym będzie cykl comiesięcznych wykładów historycznych poświęconych historii Śląska. Wykłady prowadzone będą przez historyków z Muzeum Miejskiego a przeznaczone dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Pierwszy wykład „Granice Śląska. Ile w końcu jest tych Śląsków?” już 28 września o godzinach 12:00 i 16:30 wstęp wolny
Część oferty edukacyjnej realizowana jest przez naszych edukatorów w śląskiej godce.
Tradycyjnie odbędzie się jesienią „Konkurs Wiedzy o Rudzie Śląskiej”. Pierwszy etap zaplanowaliśmy na 27 października, a finał 23 listopada. Zapraszamy nauczycieli do tworzenia bazy pytań.
Bardzo chcielibyśmy lepiej dopasować się do Państwa oczekiwań. Zapraszamy wszystkich nauczycieli, a zwłaszcza nauczycieli regionalistów 20 września o godzinie 16:00 na zwiedzanie kuratorskie wystawy „Czas to pieniądz” połączone z prezentacją naszych propozycji i dyskusją.